Вступ

Як тільки електротранспорт почав активно входити в наше життя, років так 5 тому, я загорівся бажанням скласти собі електровелосипед. Тоді ще я був студентом в коледжі з стипендією 600грн (400 з яких йшло на дорогу), ціна за батереї – 400$ за кВт*год, а долар почав пробивати нові висоти в 40грн  – тому “хочу” замінилося на “почекаєш”laughing.

Проте жага до електротранспорту тільки підсилилась! То ж до справи!

Мета проекту

Велосипед я в основному буду використовувати для поїдок в місті, інколи буду їздити на закупи – тому потрібний багажник. Також планую покатушки в лісі по незначному бездоріжжі (без фанатизму і бруду по коліна) – тому потрібна хороша амортизація.

Подорожі – я люблю подорожувати і одним з кращих способів подорожувати я вважаю велосипед. А найкращим – електровелосипед?Тому вел повинен легко доукомплектовувати додатковими сумками і і додатковою батарейкою за потреби.

Ціль проекту – створити універсальний транспорт для щоденних поїздок по місту, нечастих заїздів по бездоріжжю та можливістю доукомплектації для подорожей

І найголовніше – я не хочу перетворювати електровелосипед в недомопед або недоскутер, так як він не призначений для великих швидкостей. Хочете їхати швидко?  Одразу робіть електроскутер або мопед.

Саме тому я відмовився від просторової рами на користь звичайної, типу хардтейл як найбільш універсальної.

Проаналізувавши тони інформації з інтернету я сформував такі вимоги до велосипеду:

  1. Хардтейл рама 17″ дюймів (вибирав по зросту).
  2. Передня вилка – амортизаційна.
  3. Дискові гідравлічні гальма з кінцевими вимикачами.
  4. Мотор-колесо заднє 350Вт під касету.
  5. Трансмісія 1х8, система HollowTech II.
  6. Передня зірка Narrow Wide.
  7. Втулка, рульова, каретка, педалі на промпідшипниках.
  8. Амортизаційний підсідельний штир.
  9. Батарея, контролер та вся електроніка в трикутнику рами.

Безуспішні пошуки донора

Маючи конкретний список вимог я ринувся в інтернет шукати підходящого донора. Спочатку на сайтах з новими велосипедами, а коли побачив ціни то очі на лоб вилізли.  Заліз на OLX і б/у – нічого підходящого, крім замурзаних велів з Європи за 400$, на якому треба міняти ходову, вилку і багато чого не підходить.

Вирішив збирати по деталям – чітко під свої потреби.  

Промоніторив ціни на AliExpress і в Україні – вибір впав на китайців?

Вибір рами електровелосипеду

Вибирав раму по наступним критеріям:

  • розмір – згідно таблиці в інтернеті я визначив, що мене, 165см, найкраща рама 17″;
  • зовнішній вигляд – якщо Вам не подобається рама, то навіщо її взагалі купляти, велосипед має приносити задоволення, в тому числі і естетичне;
  • геометрія – я просто перевірив чи рама має класичний вигляд і китайці не придумали якесь мудрене кріплення для сідла або чогось іншого, що могло б послабити раму;
  • дропаути – оскільки я буду ставити мотор на заднє колесо, то це призведе до підвищеного навантаження, то дропаути повинні бути перевіреної конструкції;
  • діаметр посадочного місця під каретку 68мм – необхідно для системе Hollow Tech II.

Рама як вона є!

Тиждень пошуку підходящої рами + тиждень на спілкування з продавцями про наявність і в результаті ось вона – рама мого електровелосипеду!

Коротка специфікація рами:

  1. Jessica 17 дюймів.
  2. Матеріал – сплав алюміня.
  3. Діаметр під каретку 68мм.
  4. Діаметр для підсідельного штиря – 31,9; хомута – 34,9мм.
  5. Вага – 1.7 кілограма
  6. Рульова – 44-56мм на промпідпишниках.
  7. Всі решта параметрів тут.

Купляв я раму за 138$ в цього продавця.

Комплектація та доставка

Рама прийшла упакована в такому пакуванні як приходять телефони – поліетилен, наповнений повітрям, що унеможливлює пошкодження. Плюс додатково була обмотана в пакувальний матеріал і в результаті я розпаковував її 30 хв.

По комплектації: власне рама, півник;)  та рульова на промислових підшипниках (знизу 52мм, зверху 40мм), що є хорошим плюсом. Ну а мінусом є відсутність хомута на підсідельний штир, але продавець про це попередив в описі.

Якість рами та зварні шви

Скільки я не розглядував раму проте  так і не знайшов ніяких тріщин, пропусків чи сколів у зварюванні або інших дефектів рами. Тут все ОК.

Фарбування рами на достойному рівні, я не знайшов пропусків, плям або чогось такого. Проте декілька разів вставивши і витягнувши мотор колесо, зявилися царапини. Але це скоріше моя вина ніж виробника.

В цілому я залишився задоволений якістю рами.

Кріплення для гальм

Є два види кріплення каліпера Post Mount і International Standard. Майже з кожним каліпером в комплекті йде перехідник для установки з IS на PM. Всі нові рами йдуть з стандартом PM, як і власне моя рама.

В даній рамі кріплення під каліпер знаходиться в задньому трикутнику більше на нижній трубі. Таке кріплення досить гарно виглядає, проте встановлювати каліпер на ньому складніше, та як спочатку треба поставити колесо, а потім його. Простіше якщо кріплення розташоване на верхньому пері рами.

Єдиний нюанс з рамою – вона прийшла брудна. Всюди були порохи змішані з маслом чи чимось схожим. Прийшлося її добре помити. Ну а далі побачимоwink

Вибір амортизаційної вилки

Вилку я вибирав виходячи з двох критеріїв: відгуки та огляди і звичайно ціна. Прошустрив AliExpress і натрапив на Suntour Epixon 2019 повітряно-масляна амортизаційна вилка з чорними «ногами»

Переглянувши відеоогляди та відгуки я купив її в білому кольорі і без виносного локауту у цього продавця за 155$.

У відгуках читав, що вилка приходить суха і треба робити так зване «нульове ТО», тобто розібрати і змастити вилку. Прикув силіконову змазку, переглянув відео як розбирати і приступив до роботи.

Розібрав, подивився – хмм! А там купа змазки і все окейsmile Не додаючи більше ніякого масла, я запакував її назад і взявся встановлювати її на раму.

Установка вилки і руля

Спочатку треба підготувати раму і встановити в неї підшипники. Для цього прикупив шпильку 10мм, дві гайки, шайби – оду, щоб перекривала нижню чашку підшипника – 52мм (потім докупив 70мм) , іншу – на верхню – 45мм, і ще декілька менших.

Спочатку я намагався встановити одразу дві чашки, проте шпильку сильно косило і нічого не виходило. Потім я вирішив встановлювати по одній – і о чудо! Нижня на місці. Про верхня ніяк не сідала. Прийшлося докупити на низ ширшу шайбу і підмотати ізоленту для центрування шпильки.

Важливо! Встановлюйте по одному підшипнику за раз!

Помучившись добру годину, чашку завжди перекошувало від долі мм нахилу в якусь сторону, я вирішив трохи притягнути гайкою і потім ударами по шайбі вирівнював і дотягував. І все вийшлоJ

Далі встановив кільця на вилку, вставив вилку у рульовий стакан, поставив верхню кришку. Далі поміряв довжину штоку: встановив два дистанційні кільця товщиною 10мм та одне 5мм, потім поставив виніс руля, зверху ще одне кільце 5мм. Відміряв на 3 менше, відпиляв і зачистив.

Потім почав встановлювати якір у шток вилки. Знову шпилька, але тепер діаметр 6мм,гайки та шайби. Накрутив якір на шпильку відцентрував і почав затягувати. Зрозумів, що поставив не тим боком, розвернув і спочатку.

Допоміг трохи молотком, порівняв шпилькою і втопив його всередину десь на 3 мм.Тепер знову зібрав все, встановив виніс притиснув кришкою і болтом.

Ну і на завершення встановив руль. Руль та виніс руля бренду WAKE: руль шириною 720мм за 9,25$, а виніс –найкротший за 5$.

Сказати, що я задоволений результатом це не сказати нічого. А як оціните Ви? Напишіть в коментарях цифру від 1 до 10.

Список деталей та вартість

  1. Рама Jessica 17″ 138$ –http://got.by/3onu75
  2. Амортизаційна вилка SR Suntour Epixon 2019 155$ – http://got.by/3ot8d1
  3. Руль WAKE 720мм 10,5$ – http://got.by/3ota05
  4. Виніс руля WAKE 5,5$ – http://got.by/3ot9hv
  5. Дистанційні кільця 3$ – http://got.by/3oteku

Разом на даному етапі – 312$.

Якщо Вам сподобалася стаття, то поділіться з нею друзями.

А в наступній частині зберемо трансмісію та колеса. Тому підписуйтесь на розсилку, щоб не пропустити!

Вам також може сподобатись:

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Будьмо дружніми!

Привіт, мене звати Юрій!

Привіт, мене звати Юрій!

Я інженер та блогер. Веду цей блог про альтернативну енергетику, електротранспорт та технології автоматизації.

Останнє з блогу

  Будьмо дружніми!