Нестандартна система опалення на електроенергії

Інженерні системи, Опалення та ГВП

Система опалення – це важливий технічний елемент кожного будинку, який забезпечує нам затишок у холодні зимні вечори. І попередній статі, ми розглядали як правильно спроектувати систему опалення. Ну а зараз розберему реальну систему на електричній енергії з використанням нічного тарифу та з нестандартною гідравлічною схемою опалення.

Джерелом тепла в даній схемі є електрична енергія, тобто будемо перетворювати електричну в теплову енергію, за допомогою тенів. Так, як в будинку є лічильник з нічним тарифом (в два рази дешевше ніж вдень), то потрібно по максимуму використати його. Тому будемо використовувати тепловий акумулятор на 200л (обмеження по габаритам).

Традиційна схема обв’язки котла і теплового акумулятора виглядає так:

Дана схема працює так: включається котел та насос і починається прогріватися ТА по контуру 1. Якщо ТА достатньо прогрівся, то включається насос системи і починає забирати гарячий теплоносій через контур 2.

Трьохходовий клапан на систему опалення призначений для зменшення температури теплоносія, який йде в радіатори до 60 С, а на котлову контурі – для захисту твердопаливного котла від холодної зворотньої труби. А так як в нас електричний котел, то його взагалі не потрібно.

Недоліком такої схеми є неможливість прогріву радіаторів без попереднього прогріву ТА (контур3). Тобто, якщо ТА розрядився і в дений час потрібно тепло, то котел спочатку буде всеодно нагрівати ТА і тільки потім радіатори. А це призведе до більшого використання деного тарифу і збільшення витрат. 

Щоб уникнути цього, я розробив ось таку гідравлічну схему:

Основний принцип в даної схеми полягаю у наступному:

Максимально використовувати нічний тариф (тепло, накопичене вночі), а якщо включається котел вдень, товін має нагрівати тільки систему опалення, а не тепловий акумулятор.

Принцип роботи: в нічний час ТА сам нагріває себе власним теном (котел не може нагрівати ТА), якщо треба тепло – то включається котел і нагріває радіатори. В дений час з (7:00 до 23:00), якщо є тепло в ТА то спочатку використовується він (жовтий контур). При цьому якщо в ТА температура висока, то клапан змішує теплоносій до температури 60С. А при повній розрядці ТА (менше 40С) в роботу включається котел (зелений контур).

Переваги: в даній схемі котел не може взагалі нагрівати ТА і тому, якщо котел включиться вдень, то він буде нагрівати тільки раліатори. Ще одним плюсом є наявність тільки одного насосу.

Недоліки: потрібно використовувати моторизований трьохходовий клапан і складну систему автоматизації, а також потрібно додатковий тен для ТА.

В наступній статті розберомо автоматику даної котельні. Тому підписуйтеся, щоб не пропустити!

Вам також може сподобатись:

Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Будьмо дружніми!

Привіт, мене звати Юрій!

Привіт, мене звати Юрій!

Я інженер та блогер. Веду цей блог про альтернативну енергетику, електротранспорт та технології автоматизації.

Останнє з блогу

  Будьмо дружніми!