Електровелосипед моєї мрії! – част. 4 – Корпус для батареї!
Зібравши повністю батарею, провівши декілька тестів і впевнившись у відповідності характеристик до моїх бажань, я приступив до виготовлення корпусу для батареї та електроніки.
Як виявилося, це був найбільш затратний етап по часу та ресурсам. Ускладнювало процес і відсутність власного приміщення (міг працювати тільки в певні години і за попередньою домовленістю) та інструменту, проте результат точно не залишить Вас байдужим.
Порізка та зварювання
Основою коробки став листовий алюміній товщиною 2,5мм (можна 1мм, просто в мене такий був наявності). Маючи шаблон з картону, я вирізав всі деталі, зачистив і підготував до пайки (з якої нічого не вийшло, тільки гроші на вітер) зварювання.
Така процедура обійшлася мені в 1000грн, хоча зварний шов не суцільний, а тільки прихватками 3-4см – аргонове зварювання доволі дороге 25грн/см!
Потім я зачистив зварювальні шви і чомусь вирішив обробити стики силіконом, а після того почав встановлювати кутник 10х10мм формуючи бортик для ущільнювача дверцять, і весь силікон набився стружкою, яку я потім відчищав.
Загальний план і примірка.
Фарбування та ізоляція
Далі я просвердлив декілька отворів для сальників, через які будуть заводитися кабелі, знову почистив наждачкою і повіз на фарбування. Спочатку я хотів фарбувати фарбою з балончиків, але знайшов у знайомих порошкове фарбуваняя, яке на порядок краще.
Під час запікання, весь силікон розтікся і почав вигорати, що посприяло дуже хорошому проникненню у всі щілини та надійному з’єднанні
Далі я встановив частину антикрадіжної системи, про яку я розповім у наступній частині. В якості ізоляції я користав залишки ліноліуму, який приклеював на силікон. У місці встановлення контролера ізоляції немає для кращого охолодження.
Також по периметру проклеїв ущільнювач та встановив дверцята на петлях.
Кріплення до рами
Кріплення самої коробки до рами зроблено на стандартне місце фляготримача. Зверху я виготовив дві скоби з монтажних пластин, пофарбував їх, підставивши резинки від каналізаційних кріплень приклепав їх чорними заклепками.
До речі, а Ви знали що існують чорні заклепки? Для мене це було приємним відкриттям!
У місцях стикування рами і корпусу я проклеїв той самий ущільнювач, щоб не пошкодити лакофарбове покриття.
Кабель менеджмент
Я зайнявся проводкою всіх кабелів, а їх, до речі, доволі багато. Спочатку проклав кабелі від мотора та заднього стопу/поворотників/габариту через сальник із задньої частини. Тут важливо не заламувати кабель, а провести його по нормальному радіусу.
Важливо! При виході з осі мотор-колеса, кабель повинен розташовуватися вниз! В іншому разі вода буде затікати в МК і воно вшидко вийде з ладу!
Але найбільше кабелів з переду і їх прийшлося розбити на два сальники, яких, згодом, і так виявилося замало.
З правого боку також встановлений подвійний usb-порт для зарядки. Чорним скотчем проклеїв місце, яким постійно впирається велосипед, при паркуванні.
Ну а ось так розмістилися всі елементи в коробці.
Звичайно, тут кабель менеджментом і пахне, проте це все буде замінено і гарно вкладено, коли я розроблю плату і встановлю електроніку.
Батарея була просто замотана упаковочним матеріалом, а зверху обмотана армованим сірим скотчем. Кришка поки закручується болтом, в подальшому тут буде встановлений електричний соленоїд, який буде автоматично відкривати дверцята з ключа.
Амортизаційний штир та багажник
В інших частинах я не сказав про цю дуже важливу деталь – амортизація сідла. Після електрофікації велосипеду зростає середня швидкість і їздити стає не комфортно для 5-ї точки і спини. Тому я встановив собі амортизатор паралелограмного типу Suntour, який дозволяє перетворити хардтейл у майже двупідвіс, залишаючи свої переваги.
Якщо Вам дороге здоров’я Вашого хребта, я настійливо рекомендую придбати такий амортизатор навіть для звичайного велосипеду, так як він дає дуже багато комфорту і береже здоров’я.
Ще одним придбанням, точніше одною з перших деталей на мій електровелосипед, став, як не дивно, багажник Справа в тому, що на Алі він коштував 1250 грн, а в Україні я знайшов його за 600 грн і одразу купив.
Дуже хороший алюмінієвий багажник з максимальним навантаженням 120кг, який кріпиться на підсідельний штир та має два, з кожного боку, кріплення які регулюються. Я закріпив одне кріплення на підсилювачі дропаутів, а інше на стандартну скобу, яка йде в комплекті з ним.
Список деталей та вартість
З першої частини сума складає 312$:
- Рама Jessica 17″ 138$ –http://got.by/3onu75
- Амортизаційна вилка SR Suntour Epixon 2019 155$ – http://got.by/3ot8d1
- Руль WAKE 720мм 10,5$ – http://got.by/3ota05
- Виніс руля WAKE 5,5$ – http://got.by/3ot9hv
- Дистанційні кільця 3$ – http://got.by/3oteku
На другому етапі було 278$:
- Втулка на промах Novatec D041SB за 22.5$ – http://ali.pub/3ppjtq
- Алюмінієві подвійні ободи MEIJUN за 50.5$ – http://ali.pub/3ppkuv
- Набір спиць 36 штук 10$– http://ali.pub/3prd8u
- Антипрокольна камера FOSS 15$/шт – http://ali.pub/3ppolm
- Покришки по 14$ в Україні, покришки різні на Aliexpress – http://ali.pub/3ps3yy
- Шатуни IXF з кареткою за 34$ – http://ali.pub/3prf71
- Педалі топталки Rockbros 24.5$ – http://ali.pub/3prk64
- Зірка Narrow Wide на 36 зубів 7.5$ – http://ali.pub/3prnfk
- Красиві бонки Snail 4$ – http://ali.pub/3prno4
- Ланцюг KMC 11$ – http://ali.pub/3prqfa
- Касета 11-25Т 12.6$ – http://ali.pub/3prr1g
- Переключатель Shimano Alivio RD-M410 18.24$ – http://ali.pub/3prrik / я по необрежності замовив два, тому якщо Вам треба, то віддам по собівартості/
- Підсилювачі дропаутів 17.6$ (Україна) форум електротраспорту.
- Гідравлічні гальма з кінцивиками в зборі 60$ – http://ali.pub/3prx3f
Електрична частина:
- Редукторне мотор-колесо під ксету MXUS FX08С 36В 350Вт заспіцоване – 3500грн/137$ – https://bit.ly/2lV0M5U На AliExpress – http://got.by/3rwf4p
- Контролер мотор колеса 36/48В 16-18А 9$ – http://got.by/3rn6d6
- Акумулятори Тесла 18650 4550грн/182$ – https://bit.ly/2klkOq0
- Холдери 18650 7,6$ – http://got.by/3rs049
- Запобіжники під пайку на кожен елемент 3.62$ – http://got.by/3rs0iu
- Термостійкий скотч 4,2$ – http://got.by/3rvhuc
- Конектори XT60+ 3$ – http://got.by/3rvd7b
- BMS 13S 48V 17.5$ – http://got.by/3rvteu
- Транзистор (http://got.by/3rwhtq) + резистори –1$
- Кабель силовий 2$
На цьому етапі:
- Алюміній – 0 грн (запаси), при покупці 400-500грн (20$)
- Зварювання – 1000грн (40$)
- Кутник, петлі,заклепки, гайки і т.д. – 300грн (12$)
- Силікон, ущільнювач, розчинник, фарба – 200 грн (8$)
- Армоскотч, наждачний папір, розхідники – 300грн (12$)
- Брендування – 50грн (2$)
- Амортизатор під сідло 68$ – http://got.by/43mfc1
- Багажник 120кг на підсідельний штир 24$ – http://got.by/43mrl1 (33$)
- Інші витрати – 400 грн (16$)
Разом на цьому етапі – 202$, загальні витрати – 1159$
Якщо Вам сподобалася стаття, то поділіться з нею друзями.
Підписуйтесь на розсилку, щоб не пропустити наступну частину!
Вам також може сподобатись:
Будьмо дружніми!
Привіт, мене звати Юрій!
Я інженер та блогер. Веду цей блог про альтернативну енергетику, електротранспорт та технології автоматизації.