Електровелосипед моєї мрії! – част. 2
У попередній частині я детально розповів про мету проекту, вибір рами та вилки, а також зібрав це все до купи. В цій частині розповім про трансмісію та колеса електровелосипеду.
Колеса – диски, втулки, покришки
Почнемо з переднього колеса. Для початку я замовив втулку на промпідшипниках Novatec D041SB за 22.5$. Наступним я почав шукати диски. Довго вибирав де купляти, але все ж таки замовив Китаю два алюмінієві подвійні ободи MEIJUN за 50.5$
Заднє колесо я купив разом з мотор-колесом, тобто вже заспіцоване. Проте коли воно чекало свого часу, то ненароком впало з 2 метрів і я подумав, що вже прийдеться міняти і його.
За спіцювання я сам не взявся, пішов у веломайстерню. Порадився з майстром – якщо задній обід кривий, то його поміняти на новий, а якщо можна вирівняти – то просто вирівняти. Тому заднє колесо залишилося на рідному ободі.
Забрав я ободи з майстерні, і там само прикупив резину, бо вже нехотів чекати з Китаю, напівсліки VeeRuber за 350грн штука. На перший час піде, а потім прикуплю щось нормальне.
Заплатив я за роботу 300грн і 330грн за набір спиць. В якості камер обрав антипрокольну камеру FOSS 15$ за одну. Я отримав 1-шу версію (Classic Version), в якій в комплекті йде обідна стрічка, що мені і було потрібно.
Дуже довго мучився з передньою покришкою – постійно ставала криво. Поїхав знову у веломайстерню і попросив встановити. Там теж довго гралися з переднім колесом, і так вона стала трохи криво. А за заднє колесо сказали: “У Вас яйце!”, хоча тиждень назад його там рівняли, проте інший майстер, і я тільки приїхав на ньому у магазин. За установку покришки нічого не взяли,
При установці заднього колесо треба бути уважним і покласти його так, щоб кабель виходив вниз рами, а в перевернутому стані – вверх. Так як при неправильній уствновці в мотор може затікати вода.
Не зважаючи на нюанси з покришками, я залишився задоволений колесами – промпідшипники роблять свою справу, накат просто чудовий! Взагалі не відчувається мотор-колесо! Таке відчуття, що їдеш на звичайному, а не на електровелосипеді!
Каретка, шатуни та педалі
Ще в першій частині я сказав що хочу систему HollowTech II. Це каретка на виносних промпідшипниках. В цьому її основна перевага. Але вона потребує спеціальних шатунів. Я придбав комплектом найпопулярніші шатуни IXF за 34$.
Педалі я придбав теж на промпідшипниках – їх тут аж 4-ри. Топталки фірми Rockbros розміром аж 9,5 на 9 см! Рельно великі і по першим відчуттям зручні педалі. Придбав я їх за 24.5$ у даного продавця.
Передня зірка вже давно чекала свого часу – Narrow Wide Dekcas на 36 зубів чорного кольору. До неї прикупив зелені бонки Snail і вийшло, як на мене дуже гарно.
Ланцюг я купив KMC Z7 на 116 елементів. Промив його розчинником, поварив у парафіні, а потім вкоротив по довжині. Не хотів змазувати якимись змазками, так як це тільки геморой, а так ланцюг завжи чистий і його можна поставити руками на зірку.
Касета. Я купив мотор-колесо спеціально під касету, так як free-wheel з часом вісімкує. Так як, посадочне місце під неї невелике, то тут прекрасно встає тільки касета на 8 швидкостей і 11-25 зубів. Але для електровелосипеду цього цілком достатньо.
Ну і останній елемент – переключатель швидкостей. Я вибирав на 8 швидкостей і знайшов Shimano Alivio RD-M410. Переключатель середнього класу, на вигляд нормальний, а експлуатація покаже.
Підсилювачі дропаутів
Ця механічна деталь зумовлена електричною частиною – мотором електровелосипеду. Справа в тому, що мотору потрібна точка опори, щоб розвивати момент. Він має трохи прямокутну форму осі, щоб вператися в дропаути. Але вони не розраховані на такі зусилля. Тому, щоб перенести ці зусилля з тонких дропаутів на товсту раму, використовують підсилювачі.
Важливо! Навіть невеликий мотор здатний зламати дропаути і таких випадків тисячі! Обов’язково ставте підсилювачі і буде Вам щастя!
Дві частини підсилювача кріпляться між собою болтом з фіксатором різьби або гайкою з фіксатором. Перша частина надівається на вісь і перед затягуванням гайки колеса обов’язково вибирається люфт, притискаючи деталь у напрямі майбутнього натиску. Друга частина кріпиться на рамі за допомогою хомута.
За підсилювачі я заплатив 400грн (2шт на кожну сторону) та 44грн за доставку. Купляв на форумі електротраспорту.
Гідравлічні гальма
Вибираючи гальма я дивився на те, щоб ручки були з кінцевиками, щоб можна було використати їх для стоп сигналів і при потребі відключення мотору. І спочатку шукав хороші механічні, проте не знайшов таких гарних ручок, але натрапив на гідравлічні в зборі за 60$ разом з гальмівними дисками.
Самі гальма якогось китайського бренду, а диски діаметром 160мм – Avid. Прийшли вони перекачані настільки, що я не міг вставити диск між колодки. Проте через два тижні вже можна було встановити нормально, напевно нормалізувався тиск.
Єдиним недоліком є те, що права ручка – для переднього гальма, а ліва – для заднього, – тобто мотоциклетний тип.
Я вирішив поки нічого не змінювати і кататися так як є, щоб не заморочуватися з прокачкою і налаштуванням.
Список деталей та вартість
З першої частини сума складає 312$:
- Рама Jessica 17″ 138$ –http://got.by/3onu75
- Амортизаційна вилка SR Suntour Epixon 2019 155$ – http://got.by/3ot8d1
- Руль WAKE 720мм 10,5$ – http://got.by/3ota05
- Виніс руля WAKE 5,5$ – http://got.by/3ot9hv
- Дистанційні кільця 3$ – http://got.by/3oteku
На даному етапі 278$:
- Втулка на промах Novatec D041SB за 22.5$ – http://ali.pub/3ppjtq
- Алюмінієві подвійні ободи MEIJUN за 50.5$ – http://ali.pub/3ppkuv
- Набір спиць 36 штук 10$– http://ali.pub/3prd8u
- Антипрокольна камера FOSS 15$/шт – http://ali.pub/3ppolm
- Покришки по 14$ в Україні, покришки різні на Aliexpress – http://ali.pub/3ps3yy
- Шатуни IXF з кареткою за 34$ – http://ali.pub/3prf71
- Педалі топталки Rockbros 24.5$ – http://ali.pub/3prk64
- Зірка Narrow Wide на 36 зубів 7.5$ – http://ali.pub/3prnfk
- Красиві бонки Snail 4$ – http://ali.pub/3prno4
- Ланцюг KMC 11$ – http://ali.pub/3prqfa
- Касета 11-25Т 12.6$ – http://ali.pub/3prr1g
- Переключатель Shimano Alivio RD-M410 18.24$ – http://ali.pub/3prrik / я по необрежності замовив два, тому якщо Вам треба, то віддам по собівартості/
- Підсилювачі дропаутів 17.6$ (Україна) форум електротраспорту.
- Гідравлічні гальма з кінцивиками в зборі 60$ – http://ali.pub/3prx3f
За результатами двох етапів сума покупок складає 590$.
Якщо Вам сподобалася стаття, то поділіться з нею друзями.
Підписуйтесь на розсилку, щоб не пропустити наступну частину!
Вам також може сподобатись:
No Results Found
The page you requested could not be found. Try refining your search, or use the navigation above to locate the post.
Будьмо дружніми!
Привіт, мене звати Юрій!
Я інженер та блогер. Веду цей блог про альтернативну енергетику, електротранспорт та технології автоматизації.
Перемикач передач майже вічний
в мене велосипед 12 років має, перемикач живий і бігає до сих пір
Сам планую відремонтувати велосипед(поміняти каретку, передні, задні зірки, ланцюг, шини, камери і вирівняти колеса, бо вісімкою танцюють)
А потім переробити на електро
двиг 1кВт 48 вольт, акум на 60-72 вольти. Хочу 50-60 їхати)
Ото вже ракета) Але чи доцільно велосипед для такої швидкості? Може вже краще скутер? Тут і безпека більша і комфорт.
Задорого, а безпеки і там і там мало
Успіхів у реалізації вашого проекту.
Доброго дня Юрій,
Я собі теж постава такий двигун (у мене перероблений гібрід).Стикнувся теж з проблемою, що двигун не влазив.Мені в майстерні не сказали а мовчки поставили шайби. Думаю поставити трещітку на 6 зірок, розміри повинні стати менше. Вважаю що коли розпирає раму це не є гуд. Ви якось це питання вирішили?
Консультувався з людьми, які збирають електровелосипеди: майже у всіх розводять трохи пера, так як ширина між дропаутами стандартна для рам. Якщо у Вас не касета, а frewheel, тобто зірки просто накручуються на колесо, тоді можна зменшити к-сть зірок і ширину.
В мене такої можливості немає, так як у мотор йде з барабаном під касету і ширина фіксована.
Але так як мені сказали, що проблем не має бути. Я розумію, що додатковий натяг не дуже добрий для алюмінію, але що поробиш, інакше ніяк.
Тому катаю так як є, а там подивимося;)
Я теж так катаю,подимивось:)